vrijdag 18 november 2016

aan de slag in de bediening

droomvilla-lux-2016-de-villa
het motto van De Villa waar ik me goed in kan vinden

Vandaag al weer mijn derde werkdag bij De Villa. Voorheen Droom Villa Lux  en voor de Nijmegenaren nog altijd bekend als voorheen O42. Omdat er nog geen plaats is in de keuken, en ik de gevraagde ervaring mis, ben ik begonnen in de bediening. Ik krijg nu, middels een participatie-plek, de kans om het bedrijf te leren kennen. Eigenlijk is het een bedrijf waarin ik zowel met mijn ervaring in de zorg als met mijn ambitie te leren in de horeca uit de voeten kan. Zoals ze het zelf zeggen: "Bij De Villa werken mensen met én zonder vergrote afstand tot de arbeidsmarkt in een innovatief horecabedrijf. Met deze bijzondere bedrijvigheid draagt De Villa bij aan de inclusieve samenleving." bekijk de site 
Op mijn eerste werkdag had ik meteen een totaal afwijkende werkdag omdat ik eigenlijk meer als barman werd ingezet. Er was een lustrum feest van een studentenvereniging dus ik heb vooral bier getapt en bladen vol lege glazen verzameld om die weer te spoelen en weer van voor af aan. Alsof ik weer terug was bij De Graanbeurs in 1987 of nog langer geleden bij de Bredaase Disco The Vanity waar ik mijn eerste baantje had als barkeeper.

Morgen loop ik weer een dagje mee met Mooi Werk voor Wereld Ouders, in feite doe ik dat nu dus als vrijwilligerswerk, want wat ik er mee verdien wordt van mijn uitkering afgehouden en het werk bij de Villa doe ik met behoud van uitkering. Maar het is dan ook voor een goed doel. bekijk de site

Over niet alle eieren in één mandje, op meerdere paarden tegelijk wedden gesproken;
Voor mijn tweede werkdag bij de Villa had ik 's morgens nog een gesprek bij het werkbedrijf n.a.v. mijn vacature bij 's Heeren Loo. De consulent in kwestie had zelf ook op De Boldershof gewerkt en was direct enthousiast, met name omdat zij, net als ik, ook op Bambi had gewerkt. De afdelingen van de Boldershof heette des tijds naar Disney figuren, ik werkte op Bambi 4. Op zich heel prettig want doordat ze wist op welke afdeling ik destijds heb gewerkt weet ze ook direct dat ik de doelgroep ken en dus goed weet waar ik op solliciteer. Als het goed is zijn mijn CV en motivatie gisteren doorgestuurd en kan ik dus vanaf vandaag bericht verwachten.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik best enthousiast ben geworden over mijn werk in De Villa. Het perspectief van leren in de bediening èn de keuken en daar wat vastigheid aan ontlenen spreekt me erg aan. Zeker als ik dat mogelijk ook nog als vaste baan kan combineren met het mensen begeleiden met een (nog grotere) afstand tot de arbeidsmarkt.
Dus 's Heeren Loo moet wel met een erg mooi voorstel komen wil ik er op in gaan.

Wie weet mag ik één van jullie binnenkort wel als gast ontvangen op  mijn nieuwe werkplek. Wat ik tot nu toe uit de keuken heb zien komen ziet er prachtig uit en de gasten die ik heb mogen bedienen waren over de smaak ook erg te spreken. Ik ga een poging doen mezelf te bekwamen in het maken van cappuccino's, espresso's- en latte macchiato , de diverse verse thee soorten en wat dies meer zij. We hebben allerhande frisdranken, lekkere biertjes op de tap en het wijn assortiment is ook best de moeite waard. Dus kom gerust eens langs.

En "O ja, ik was ook nog muzikant"; Zondag speel ik, voor dat ik weer ga werken bij De Villa, in de Sint Jacobs Kapel in de benedenstad op de z.g. Blauwe Salon. Wees op tijd want bij 45 mensen gaat de deur dicht. Voor meer info klik hier

prettig weekend allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten