donderdag 13 oktober 2016

De troubadour draait door

In de positieve zin van het woord dan hé.


Zoals de mensen die geabonneerd zijn op mijn nieuwsbrief, of die met me gelinkt zijn op één van de andere kanalen op de digitale snelweg, hebben kunnen lezen, heb ik de afgelopen tijd meegedaan aan een theaterproductie rond huis Wylerberg. Een zo geheten 'Gesamtkunstwerk', waarin werd gespeeld, gemusiceerd en wat van beelden werd voorzien door Duitse en Nederlandse kunstenaars. 
Heerlijk om weer eens echt met mijn vak bezig te zijn en te voelen wat samen werken aan een productie ook weer met je doet. Jammer genoeg was dit weer een productie waar geen budget voor was en werkte iedereen om niet mee.

Natuurlijk is er geen groter cadeau dan het ovationeel applaus, en het was geweldig om al voor de premiére te horen dat alle voorstellingen waren uitverkocht. Toch.blijft het lastig om in een land, een maatschappij, een samenleving te wonen die dat wat voor mij van eminent belang is meer ziet als een linkse hobby en min of meer overbodige luxe.

Het volgende project heeft zich al weer aangekondigd en de subsidieaanvragen zijn inmiddels de deur uit. Weer een prachtig project met een historische èn culturele basis. Dit keer over Mata Hari, De voorstellingen zijn gepland tussen 12 en 22 oktober volgend jaar. Ik mag hievoor weer heel wat mooi repertoire gaan instuderen van grote voorbeelden als Aristide Bruant en Jean-Louis Pisuisse.

Tot mijn spijt is mijn agenda verder redelijk leeg qua optredens.

Ondertussen word ik gelukkig wel door deze samenleving in leven gehouden middels een bijstandsuitkering. Helaas ontbreekt het mij nog steeds aan het juiste inzicht in marketing, acquisitie en het op een betere manier gebruik maken van social media, en dat soort dingen om in mijn eigen levensonderhoud te voorzien. Laat staan dat ik budget weet te creëren om al het werk wat nog op de plank ligt af te maken, op te nemen en er mee op te kunnen treden. Tips zijn welkom.

Maar goed, voor de titel van dit betoog toch een andere duiding dreigt te krijgen verzoek ik de lezer om in het achterhoofd te houden dat u een troubadour kent die best leuk een feestje kan opluisteren. Schroom dus niet ondergetekende te benaderen voor dit soort dingen.

Kijk ook eens op mijn website of een van de Facebook pagina's om te zien wat er allemaal tot de mogelijkheden behoort.
zie: About me

Geen opmerkingen:

Een reactie posten